Två nätter och tre dagar.......

med barnbarnen har jag haft.

Anna och barnen kom till mig redan på onsdags eftermiddag för att Anna skulle iväg tidigt på torsdags morgon.

Vi gjorde lite mysigt på kvällen vi försökte grilla på engångsgrillar men eftersom vi lade på en stor flintastek så tog sig inte grillen ordentligt så det var bara att gå in och lägga den i stekpannan!
Men vi satt ute och åt i alla fall.
Barnen var trötta när vi kom in.

Uppe klockan 06:00 var jag på torsdags morgon för att hinna gå med hundarna innan Anna åkte.
Anna åkte vid kvart i sju.
Hampus vaknade vid 7 men somnade igen efter en kvart, men klockan åtta tyckte han att han sovit färdigt.
Han väckte syrran vid halv nio.

Ut med hundarna och barnen vid halv tolv, Rebecca ramlade och fick skrapsår på skinkan och en armbåge in med alla och plåstrade om henne.
Sen gick vi till konsum och handlade, Hampus somnade efter vägen!
Gick en runda men kan tala om att det var slitsamt med både Hampus och Rebecca och en gammal tung vagn och varmt!

Hem och gjorde mat sen lekparken på kärleksstigen.

Alexandra kom för att passa barnen medans jag gick en långpromenad med hundarna.
Gick till preem och hyrde oss film och köpte glass.

Vi läste en bok på kvällen innan läggdags med Hampus var inte alls villig att sova.
Rebecca säger efter en stund som Hampus pratat högt och gråtit en skvätt: NEJ MORMOR I DET HÄR OVÄSENDET KAN JAG INTE SOVA, JAG LÄGGER MIG I SOFFAN! och det gjorde hon och somnade där, tyckte så synd om henne. Jag bar in henne till sängen och Hampus somnade vid elva och jag också!

Samma morgon som på torsdagen var det på fredag!

Lekparken, picknick och en massa mera gjorde vi.
Barnen var hos farmor en sväng på kvällen för att jag skulle kunna gå med hundarna!
Fick barnen i säng vid elva denna kväll också!

Åkte till Skoghall på eftermiddagen på lördagen för att vänta hem Anna och dom andra.
Det var en väntansfull och längtande Rebecca. Och äntligen kom dom hem!
Presenter delades ut och efter en stund så åkte jag och Josefine hem till Molkom.

Jag kan ju säga att det känns att jag inte är ungdom längre, lite sliten var jag!

Kort:


Här badar Hampus i diskhon, det gjorde Rebecca också här när hon var liten!



Lektajm!



Gott med mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0