Inget bra med Doris!

Det var märkbart mycket sämre imorse med Doris. Ville inte äta, försökte kräkas, lyfte inte på huvudet, skakade och ville inte gå ut.

Åkte in med henne igen efter att jag ringt till veterinären. Dom såg också att hon var mycket sämre. Hon brydde sig inte när dom satte kanylen eller tog tempen. Stackar min lilla älskade Doris. Dom ringde mig och sa att hon ömmade väldigt i buken och dom ville öppna henne och se vad felet var, jag bestämde med dom att även livmodern skulle tas bort. Skulle operera henne vid lunch-tiden och sen ringa till mig. Klockan är nu två och fortfarande ingenting från dom, usch vad jobbigt detta är........

Nu har dom ringt och jag har hämtat hem henne på permission över natten, livmodern var något förstorad men inget fel på den, men eftersom hon har problem med skendräktighet så den togs bort, men hon hade en kraftig mag-och tarminfektion som dom gav pencillin intravenöst för och hon fick dropp. Ska dit imorgon klockan åtta igen för att få intravenöst igen samt dropp om hon inte tar emot någonting i vätska ikväll.

Hon är rätt sliten bara ligger, har ställt in henne i sovrummet med nät så hon får lugn och ro och lite mörkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0