Lördag

Så var det lördag igen då. Hmmmm vad ska man hitta på då tro?

Har inget att fundera på har nog att göra hela dagen i alla fall.

Uppe med tuppen klockan 06 drack mitt goda kaffe och tog min goda cigg. Var inne på farmville och skördade lite.
Klockan 08:40 var jag och hämtade Jenny och Jenneth (mina elever) och vi åkte till skogen och träffade Ulf (den 3e eleven), hmmmm, detta lät skumt.
Vi lade 3 blodspår åt deras hundar som vi skulle låta hundarna spåra vid 16-tiden.

Var hemma och duschade och bytte om, gick med hundarna innan Tommy kom och hämtade mig och vi åkte in till MittiCity och köpte Rebecca sina rosa hörselskydd som hon ska ha när hon tittar på folkrace, lillebror har gula hörselskydd.
Åkte till kalvholmen och träffade Anna, Rebecca och Hampus.
Vi tittade bara på ett par hit innan det var paus och det började regna så vi åkte till OBS. Vi käkade på mamas och gick sen och kollade lite inne på OBS, jag köpte en ny dammsugare och ett par nya stövlar (har varit utan ett tag nu så det har varit lite blött om fötterna innan).

Var hemma igen vid tre.

Klockan 16 träffade jag  mina elever med hundar för att gå spåren vi lade på morgonen. Det är var sista gånger för dom idag. Det gick bra för dom. En kom inte för hunden hade ont (har sträckt sig), så den måste vi träna en gång till.

Ska gå till IP med mina hundar sen så Doris ska få springa runt lite och Buttan träna lite lydnad och springa efter boll.
Det är lite tråkigt med Doris då hon inte fattat vitsen med att leka med bollen.
Men hon är jättenöjd bara av att få springa runt och kolla läget!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0